Tamamen özgün olan bu çalışmanın yazarı Özge Samancı, bir animasyon ortamından sözetmek için neden “çizgi film” ve “canlandırma sineması” terimlerini tercih etmediğini açıklarken; “çizgi film”in animasyon sinemasının sadece sınırlı bir kısmını kapsayan bir sözcük olduğunu, animasyon sinemasının sadece çocuklara, “live action” sinemasının ise yetişkinlere seslendiği gibi yerleşik kanılara karşı çıkıyor. Samancı, sinemanın günümüzde ulaştığı teknolojik düzeyde, sözkonusu iki ortamı birbirinden ayırmanın yanısıra, birlikteliğini değerlendirmenin de kolay olmadığını öne sürüyor. Yazarın bu eseri, animasyon sinemasının tarihsel sürecini irdelerken, giderek karmaşıklaşan bu yapıdaki yeni terminolojik gelişmeleri de ele alıyor ve animasyonun “hayali” dünyası ile “live action” sinemanın “gerçek” dünyası arasındaki gidiş-gelişlerini inceliyor.

_

Özge Samancı

1975 İzmir doğumlu. Çizer ve elektronik medya sanatçısı, Chicago’da yaşıyor. Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümünü bitirdi. İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema Televizyon bölümünde yüksek lisans yaptı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra doktora yapmak üzere Ohio Üniversitesi’ne gitti. Halen Northwestern Üniversitesi Sinema Televizyon Bölümü’nde öğretim üyesi. Samancı’nın çalışmaları Asya, Avrupa, Kuzey ve Güney Amerika, Avustralya’da çeşitli sergi ve sanat galerilerinde yer aldı. Otobiyografik grafik romanı Dare to Disappoint: Growing Up in Turkey (Bırak Üzülsünler: Türkiye’de Büyümek) Amerika Birleşik Devletleri’nde Farrar Straus Giroux Yayınevi tarafından 2015’te yayımlandı ve 2016 yılında New York Book Show’da ödül aldı, Hollandacaya ve Koreceye çevrildi. Samancı’nın çizimleri Türkiye’de Leman, Milliyet Sanat, Altyazı dergilerinde, yurtdışında Slate, The Huffington Post, Guernica ve Rumpus’ta yayımlandı.