İstanbul Kültür Mirası ve Kültür Envanteri çerçevesinde kaleme alınmış olan bu kitap özel kişilerin ve/ya da ailelerin giriştiği sanat kolleksiyonları ve müze kurma girişimleri ele alınyor.  Türk özel müze kurucuları ile galericilik, kolleksiyonculuk, sanat hamiliği konularında öncülük etmiş olan İstanbul sanat dünyasının önde gelen aktörlerinin söyleşilerle tanıtıldığı kitap kollektif bir emeğin ürünü.

GİRİŞ

TARİHSEL YAKLAŞIM

Andrew Carnegie / self made man

Rockefeller

MEKÂNSAL KENTSEL YAKLAŞIM

Modeli Oluşturanlar: “İşadamı/Koleksiyoncu/Bağışçı/

Müzekurucusu” Prototipi

Öncü Koçlar mıydı?

• Özalp Birol Pera Müzesi’ni Anlatıyor...

Sanata İlgilerini Profesyonellere

Teslim Etmeyi Başaranlar: Sabancılar

• Örnek Bir Koleksiyoncu/Galerist İlişkisi: Sakıp Sabancı / Rafi Portakal

Rafi Portakal Anlatıyor

• Nazan Ölçer, Sabancı Müzesi’ni Anlatıyor...

Eğitim Etabını, Yani Filantropiyi Atlayıp

Başından Beri Yalnızca Sanata Yönelenler: Eczacıbaşılar

• İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV

Farklı Bir Güzergâh: Oğuz Özerden,

İstanbul Bilgi Üniversitesi ve santralistanbul

• Aydın Uğur, İstanbul Bilgi Üniversitesi’ni Anlatıyor

• Serhan Ada, santralistanbul’u Anlatıyor

Galeriler

“Galerist” Çizgisinin Öncüleri

Antikacılıktan Galericiliğe: Portakal Şeceresi

Rafi Portakal

Rabia Çapa: Galeristliğin

Normlarını Belirleyenlerden

Rabia Çapa

Yeni Nesil Koleksiyoncular

Hayatın Anlamı Olarak Koleksiyonculuk

ya da Sema Çağa

Sema Çağa

Bir Sosyalleşme Yolu Olarak Koleksiyonculuk

Ahmet Merey

Casa Dell’Arte CEO’su Moiz Zilberman ile Söyleşi

Kendini İfade Etme Biçimi Olarak Koleksiyonculuk

Faruk Eczacıbaşı

Genç Sanatçılara Yönelik Mesenliğin İcadı

Mete Bora

Hatırlanması Gerekenler

• Ayten Güvenkaya, “Mavi Senfoni’yi Rekora 4 Ünlü İşadamının

Kapışması Taşıdı

_

Nora Şeni

2008’den beri İstanbul’da Fransız Anadolu Araştırmaları Enstitüsü’nü yönetmekte olan Nora Şeni İstanbul’da dogdu, liseyi Notre Dame de Sion’da bitirdi. Fransa’da iktisat okudu. Doktora tezi, Emperyalist Sistemde Kontrol Sanayii başlığıyla yayımlandı. Doktoradan hemen sonra Paris VIII Üniversitesi Şehircilik Bölümü’nde öğretim üyeliği yaptı. Tarih, kent tarihi ve antropolojisi konularında çalışan Şeni’nin Marie ve Marie – Konstantiniye’de Bir Mevsim 1856-1858, Camondolar-Bir Hanedanın Çöküşü [Sophie le Tarnec ile], Seni Unutursam İstanbul… ve Oryantalizm ve Hayırseverliğin İttifakı gibi Fransızcadan tercüme edilmiş kitapları, çok sayıda makalesi vardır. Bunların yanısıra Nora Şeni belgesel film yapımcılığını da sürdürmektedir.