Bu derleme kayıp nesnenin, öznedeki kaybın/eksikliğin ve zamanın izini sürerek sinemada hangi renklerle, seslerle ve sessizlikle temsil edildiğine odaklanıyor. Öznenin doğumundan ölümüne dek yas sürecini tetikleyen farklı kayıp deneyimleri, zamanın anlamı, zaman algısının kökeni, zamanın geçişi ve yaşam deneyimi arasındaki ilişki de ele alınan meseleler arasında. Film tartışmaları bölümünde ise Jan Švankmajer’in Hayatta Kalmak (Kuram ve Uygulama), Stephen Hopkins’in Peter Sellers’in Yaşamı ve Ölümü, Tim Burton’un Büyük Balık, Ingmar Bergman’ın Yaban Çilekleri, Özcan Alper’in Sonbahar, Ouine Lecomte’un Yepyeni Bir Hayat ve Michael Radford’un 1984 filmlerinin psikanalitik açıdan değerlendirmesini; Alain Resnais’nın Hiroşima Sevgilim, Peter Howitt’in Rastlantının Böylesi, Mike Leigh’in Ömrümüzden Bir Sene, Victor Erice’in Yaşam Hattı, Anne Fontaine’nin Yasak Aşk, Theo Angelopoulos’un Sonsuzluk ve Bir Gün, Steven Speilberg’in Yapay Zekâ, Harold Ramis’in Bugün Aslında Dündü, Spike Jonze’nin Aşk, Peter Weir’ın Truman Show ve Marc Forster’ın Lütfen Beni Öldürme filmlerinin de zaman teması bağlamında analizini bulabilirsiniz.

Sunuş

Giriş: Kayıplarımızın ve Zamanın İzinde
Özden Terbaş

1 Hayatta Kalmak: Bir Psikanalitik Komedi
Andrea Sabbadını

BİRİNCİ BÖLÜM Kayıp
2 Peter Sellers’ın Yaşamı ve Ölümü: Babalık İşlevinin Kaybına Dair
Yavuz Erten - Yeşim Korkut

3 (İlk) Sahnedeki “Büyük Balık”larla Vedalaşma
Özden Terbaş

4 Yaban Çilekleri: Öyle Bir Geçer Zaman Ki...
Berrak Ciğeroğlu

5 Sonbahar: Travmayla Anlam Arasında Kurulan Sağaltıcı Bir Köprü
Nilüfer Erdem

6 Yepyeni Bir Hayat
Sibel Mercan

7 “Bana Olmasın, O’na Olsun!”
İrem Anlı

İKİNCİ BÖLÜM Zaman
8 Hiroşima Sevgilim
Nayla De Coster

9 Rastlantının Böylesi
Sibel Mercan

10 Ömrümüzden Bir Sene
Meral Erten

11 Doğum Zamanı, Zamanın Doğuşu
Andrea Sabbadını

12 Yasak Aşk
Melis Tanık Sivri

13 Angelopoulos Sinemasında Zamanın Biçimlenişi
Özden Terbaş

14 Tarihin Dışındaki Gün, Sonsuza Kadar Tekrar Eden Gün, Gece Doğan Güneş
Yavuz Erten

Dizin

_